konut tahsisi

Genel Bilgi

Kamu konutlarının (lojmanların) tahsisinde temel amaç; kamu görevlilerinin barınma sorunlarının çözümüne katkı sağlamak, personelin görev yaptığı birimlere yakın yerlerde ikamet etmelerini teşvik ederek iş verimliliğini artırmak, bununla birlikte personelin ekonomik durumu da gözetilerek adil, dengeli ve hakkaniyete dayalı bir tahsis süreci yürütmektir.

Bu doğrultuda, Karadeniz Teknik Üniversitesi olarak kamu konutlarının tahsisine ilişkin sürecin objektif kriterlere dayalı, şeffaf, hesap verebilir ve sosyal adaleti gözeten bir yapıda işlemesini temin etmek amacıyla Karadeniz Teknik Üniversitesi Konut Tahsis ve Yönetim Yönergesi hazırlanmıştır.

Yönerge hazırlık sürecinde; üniversitemiz bünyesindeki tüm personelin yanı sıra, personelimizin üye olduğu sendikalar başta olmak üzere ilgili sivil toplum kuruluşlarından da görüş ve önerileri alınmıştır. Alınan geri bildirimler doğrultusunda yönerge metni revize edilmiş ve her kesimi kapsayacak şekilde yeniden düzenlenmiştir.

Tüm paydaşların katkısı ve ortak hassasiyetleri doğrultusunda şekillenen Karadeniz Teknik Üniversitesi Konut Tahsis ve Yönetim Yönergesi, Üniversitemiz Senatosunun 24.05.2025 tarihli ve 356 sayılı kararıyla yürürlüğe girmiştir.

Bu düzenleme ile konut tahsis sürecinin, daha kapsayıcı bir yapıya kavuşması hedeflenmiştir.

Üniversitemizin eğitim, araştırma, sağlık hizmetleri ve idari süreçlerine ilişkin faaliyetler toplamda 5.542 personel (2.083 akademik ve 3.459 idari) ile yürütülmektedir. Mevcut lojman statüsündeki konut sayısı, dolu konutların kullanım şekli, ve personele göre dağılımı ise şu şekildedir.

Mevcut ve Yeni Durum Karşılaştırma Sunumu için   Tıklayınız.

 

Kategori Lojman Sayısı
Prof. Dr. Lojmanları 237
Doç. Dr. Lojmanları 46
Dr. Öğr. Üyesi Lojmanları 30
Öğr. Gör. Lojmanları 24
İdari Personel Lojmanları 47
Özel Statüdeki Lojmanlar 1
TOPLAM 392

 

Kategori Lojman Sayısı
Görev Tahsisli Lojmanlar 363
Sıra Tahsisli Lojmanlar 22
Hizmet Tahsisli Lojmanlar 5
Özel Tahsisli Lojmanlar 1
TOPLAM 392

 

Dağıtımı Yapılacak Konutlar

Konut Türü

Akademik I İdari

Konut No

Daire No

M2

Oda Sayısı

Kirası (TL)

Açıklama

Görev Tahsisli

Akademik I Doç. Dr.

31

4

120

3+1

3.500

Rektör, Rektör Yardımcısı, Dekan, Enstitü Müdürü-Yüksekokul Müdürü- Meslek Yüksekokul Müdürü, Dekan Yardımcısı, Enstitü Müdür Yardımcısı-Yüksekokul Müdür Yardımcısı-Meslek Yüksekokul Müdür Yardımcısı-Bölüm Başkanı, UYGAR Müdürü-Koordinatör, Ana Bilim Dalı Başkanı, Profesör, Doçent, Doktor Öğretim Üyesi, Öğretim Görevlisi,

 

Görev Tahsisli

Akademik I Öğr. Gör.

35

10

129

3+1

3.500

 

Görev Tahsisli

İdari

34

6

129

3+1

3.500

Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Hastane Baştabibi, Hastane Baştabip Yardımcısı, Daire Başkanı, İç Denetçi, Hukuk Müşaviri, Hastane Baş Müdürü, Fakülte Sekreteri, Yüksekokul Sekreteri-Meslek Yüksek Okulu Sekreteri-Enstitü Sekreteri, Döner Sermaye İşletme Müdürü-Hastane Müdürü, Şube Müdürü, Hastane Müdür Yardımcısı,

Görev Tahsisli

İdari

29

7

120

2+1

3.500

Görev Tahsisli

İdari

20

6

129

3+1

3.500

 

Sıra Tahsisli

Akademik

22

4

110

2+1

2.600

1-Sıra tahsisli konutlarda oturma süresi beş yıldır.

2- Bu Konutlara Araştırma Görevlileri ile

3- Görev Tahsisli I Akademik personel statüsünde sayılan ünvanlardan, engelli raporu bulunan personel, gazilerin kendileri, şehit yakını olan personel (eş, çocuk, anne, baba ve kardeş) başvuru yapabilecektir.

 

Sıra Tahsisli

Akademik

23

9

110

2+1

2.600

 

Sıra Tahsisli

İdari

22

4

110

2+1

2.600

1-Sıra tahsisli konutlarda oturma süresi beş yıldır.

2- Bu Konutlara Görev Tahsisli I İdari statüsünde sayılan ünvanlar dışındaki tüm idari personel ile

3- Görev Tahsisli I İdari statüsünde sayılan ünvanlardan engelli raporu bulunan personel, gazilerin kendileri, şehit yakını olan personel (eş, çocuk, anne, baba ve kardeş) başvuru yapabilecektir.

 

Sıra Tahsisli

İdari

23

9

110

2+1

2.600

Sıra Tahsisli

İdari

23

9

110

2+1

2.600

 

Not 1- Görev tahsisli konutta oturan akademik ve idari personel, konut tahsis tarihinden itibaren beş yıl geçmedikçe yeniden konut tahsis talebinde bulunamayacaktır.

Not 2- İdari personel arasından vekâleten idari görev yapan personelin vekil olarak görev yaptığı kadroda bu görevde bir yıl süre görev yapmış olması şartıyla görev yaptığı sürece, ünvanı asıl olan personel gibi görev tahsisli lojmanlardan yararlandırılır.

Not 3- Akademik personelin;  idari görevleri esas alınarak konut tahsis talebinde bulunacakların; Dekan yardımcıları, enstitü, meslek yüksekokul ile yüksekokul müdür yardımcıları ve bölüm başkanları için 12 ay, UYGAR Müdürü-Koordinatör için 18 ay, Ana bilim dalı başkanları için 24 ay mevcut idari görevinde bulunmaları gerekmektedir.

                 

Başvuru ve Tahsis Takvimi

Başvuru İlanı

25.07.2025

Başvuru Tarihleri ve Konutların Görülmesi

12-19.08.2025

Başvuru Sıralamaları Ara Sonuçlarının İlanı

20.08.2025

Başvuru Sıralamaları Ara Sonuçlarına İtiraz

20-22.08.2025

Başvuru Sıralamaları Nihai Sonuçlarının İlanı

25.08.2025

 

Dağıtımı Yapılacak Konutların Görülmesi

Konut başvurusunda bulunacak akademik ve idari personelimiz, başvuru yapabilecekleri konutları aşağıda belirtilen şekilde inceleyebileceklerdir.

  1. UBYS üzerinden yayımlanan ilanda, her bir konuta ait görsellere erişim sağlanabilecektir.
  2. Dağıtıma esas konutlar, mevcut durumlarının yerinde incelenebilmesi amacıyla, başvuru takvimi süresince (hafta sonları hariç) her gün 08.30 - 16.30 saatleri arasında personelimizin ziyaretine açık olacaktır.

Konut Dağıtım

1- Personelimiz, konut başvurusunu UBYS / Konut Tahsis Sistemi üzerinden gerçekleştirecektir. Başvuru işlemi tamamlandıktan sonra, bütün süreç UBYS üzerinden elektronik ortamda yürütülecek, fiziki başvuru, yüz yüze toplantı ya da kura uygulaması yapılmayacaktır.

2- Tahsise esas alınacak ünvan, görev süresi, medeni durum, çocuk durumu gibi bilgiler;

  • Personel Bilgi Sisteminde yer alan veriler ile,
  • İlgili personelin sisteme girerek beyan edeceği bilgiler esas alınmak suretiyle oluşturulacaktır.

3- Konut tahsis işlemleri, UBYS üzerinden dijital olarak gerçekleştirilecek, herhangi bir fiziki toplantı yapılmayacaktır. İlgili konutun tahsisi sırasında, personelin açık rızası sistem üzerinden alınacaktır.

Başvuru Sıralamaları Ara ve Nihai Sonuçları

 

Görev Tahsisli I Akademik Personel I Doç. Dr Sıralama

Sıra

Adı

Soyadı

Puanı

Unvan I Görev

1

Af*****

Do*****

123,54

Dekan Yard

Görev Tahsisli I Akademik Personel I Öğr. Gör. Sıralama

Sıra

Adı

Soyadı

Puanı

Unvan I Görev

1

Af*****

Do*****

123,54

Dekan Yard

Görev Tahsisli I İdari Personel Sıralama

Sıra

Adı

Soyadı

Puanı

Unvan I Görev

1

Af*****

Do*****

123,54

Dekan Yard

Sıra Tahsisli I Akademik Personel

Sıra

Adı

Soyadı

Puanı

Unvan I Görev

1

Af*****

Do*****

123,54

Dekan Yard

 

Sıra Tahsisli I İdari Personel

Sıra

Adı

Soyadı

Puanı

Unvan I Görev

1

Af*****

Do*****

123,54

Dekan Yard

 

Konut Teslim Süreci

1. Tahsis Bildirimi ve Ön Hazırlık Aşaması

  • Taşınmaz Yönetim Şube Müdürlüğü, konut tahsisi yapılacak personele resmî yazı ile bildirimde bulunur.
  • Personel, EK-A Beyannameyi, bağlı bulunduğu birim yöneticisine imzalatır ve imzalı aslıyla birlikte Şube Müdürlüğüne teslim eder.
  • Personel, EK-A (Konut Tahsis Talep Beyannamesi) formunu doldurarak kendisi ve eşi adına oturmaya elverişli konutu olmadığını beyan eder.

Beyan doğruluğunun teyidi için:

  • Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün Web Tapu Sistemi üzerinden alınmış belge,
  • Beyan formu ve destekleyici belgeler konut tesliminden önce Şube Müdürlüğüne teslim edilir.

2. Konut Teslim Aşaması

  • Teslim işlemi, EK-B Kamu Konutları Giriş Tutanağı düzenlenerek Şube Müdürlüğü personeli eşliğinde gerçekleştirilir.
  • Konutta bulunan demirbaşlar, EK-Ç (Demirbaş ve Mefruşat Listesi) ne göre tek tek kayıt altına alınır.
  • Konutun görselleri çekilir, mevcut durumu dijital olarak arşivlenir.

 

3. Tadilat Hükümleri

       Konutta tadilat yapılacaksa:

  • Konutun ana planını bozmamak kaydıyla; konutun su, elektrik, doğalgaz ve diğer unsurlarında yapacağı yenileme ve tadilata ilişkin bilgileri içeren yazıyla Rektörlükten izin alır.
  • Tadilat süresi, kapsamı ve bitim tarihi belirtilmelidir.
  • Hafriyatların ve atıkların temizlenmesi kullanıcıya aittir.

 

Yeni Yönerge

Kamu konutları, kamu kaynaklarının verimli kullanımı ve çalışanların yaşam koşullarının iyileştirilmesi amacıyla tahsis edilmelidir. Bu doğrultuda, konutların öncelikli olarak ihtiyaç sahibi personele kullandırılması, hem adalet ilkesinin gözetilmesi hem de sosyal faydanın artırılması açısından önem taşımaktadır. İhtiyaç sahibi personelin barınma sorununu çözmek, çalışanların motivasyon ve verimliliğine doğrudan katkı sağlayacak; böylece kamu hizmetlerinin etkinliğini artıracaktır. Adil, şeffaf ve ihtiyaca dayalı bir tahsis süreci, kamu yararını maksimize eden önemli bir uygulama olarak değerlendirilmelidir.

Bu bağlamda, tahsis sürecinin objektif kriterlere dayalı, şeffaf ve hesap verebilir bir şekilde yürütülmesi, kamu konutlarının gerçek ihtiyaç sahiplerine ulaşmasını sağlayacak; böylece kamu yararı gözetilerek sosyal adaletin sağlanmasına da katkı sağlayacak bir zemin oluşturmak adına, Üniversitemiz Senatosunun 24.06.2025 tarihli ve 356 sayılı kararıyla Konut Tahsis ve Yönetim Yönergesi yürürlüğe girmiştir.  Yönerge için tıklayınız.