Kamu konutlarının (lojmanların) tahsisinde temel amaç; kamu görevlilerinin barınma sorunlarının çözümüne katkı sağlamak, personelin görev yaptığı birimlere yakın yerlerde ikamet etmelerini teşvik ederek iş verimliliğini artırmak, bununla birlikte personelin ekonomik durumu da gözetilerek adil, dengeli ve hakkaniyete dayalı bir tahsis süreci yürütmektir.
Bu doğrultuda, Karadeniz Teknik Üniversitesi olarak kamu konutlarının tahsisine ilişkin sürecin objektif kriterlere dayalı, şeffaf, hesap verebilir ve sosyal adaleti gözeten bir yapıda işlemesini temin etmek amacıyla Karadeniz Teknik Üniversitesi Konut Tahsis ve Yönetim Yönergesi hazırlanmıştır.
Yönerge hazırlık sürecinde; üniversitemiz bünyesindeki tüm personelin yanı sıra, personelimizin üye olduğu sendikalar başta olmak üzere ilgili sivil toplum kuruluşlarından da görüş ve önerileri alınmıştır. Alınan geri bildirimler doğrultusunda yönerge metni revize edilmiş ve her kesimi kapsayacak şekilde yeniden düzenlenmiştir.
Tüm paydaşların katkısı ve ortak hassasiyetleri doğrultusunda şekillenen Karadeniz Teknik Üniversitesi Konut Tahsis ve Yönetim Yönergesi, Üniversitemiz Senatosunun 24.05.2025 tarihli ve 356 sayılı kararıyla yürürlüğe girmiştir.
Bu düzenleme ile konut tahsis sürecinin, daha kapsayıcı bir yapıya kavuşması hedeflenmiştir.
Üniversitemizin eğitim, araştırma, sağlık hizmetleri ve idari süreçlerine ilişkin faaliyetler toplamda 5.542 personel (2.083 akademik ve 3.459 idari) ile yürütülmektedir. Mevcut lojman statüsündeki konut sayısı, dolu konutların kullanım şekli, ve personele göre dağılımı ise şu şekildedir.
Mevcut ve Yeni Durum Karşılaştırma Sunumu için Tıklayınız.
Kategori | Lojman Sayısı |
Prof. Dr. Lojmanları | 237 |
Doç. Dr. Lojmanları | 46 |
Dr. Öğr. Üyesi Lojmanları | 30 |
Öğr. Gör. Lojmanları | 24 |
İdari Personel Lojmanları | 47 |
Özel Statüdeki Lojmanlar | 1 |
TOPLAM | 392 |
Kategori | Lojman Sayısı |
Görev Tahsisli Lojmanlar | 363 |
Sıra Tahsisli Lojmanlar | 22 |
Hizmet Tahsisli Lojmanlar | 5 |
Özel Tahsisli Lojmanlar | 1 |
TOPLAM | 392 |
Konut Türü |
Akademik I İdari |
Konut No |
Daire No |
M2 |
Oda Sayısı |
Kirası (TL) |
Açıklama |
Görev Tahsisli |
Akademik I Doç. Dr. |
31 |
4 |
120 |
3+1 |
3.500 |
Rektör, Rektör Yardımcısı, Dekan, Enstitü Müdürü-Yüksekokul Müdürü- Meslek Yüksekokul Müdürü, Dekan Yardımcısı, Enstitü Müdür Yardımcısı-Yüksekokul Müdür Yardımcısı-Meslek Yüksekokul Müdür Yardımcısı-Bölüm Başkanı, UYGAR Müdürü-Koordinatör, Ana Bilim Dalı Başkanı, Profesör, Doçent, Doktor Öğretim Üyesi, Öğretim Görevlisi,
|
Görev Tahsisli |
Akademik I Öğr. Gör. |
35 |
10 |
129 |
3+1 |
3.500 |
|
|
|||||||
Görev Tahsisli |
İdari |
34 |
6 |
129 |
3+1 |
3.500 |
Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Hastane Baştabibi, Hastane Baştabip Yardımcısı, Daire Başkanı, İç Denetçi, Hukuk Müşaviri, Hastane Baş Müdürü, Fakülte Sekreteri, Yüksekokul Sekreteri-Meslek Yüksek Okulu Sekreteri-Enstitü Sekreteri, Döner Sermaye İşletme Müdürü-Hastane Müdürü, Şube Müdürü, Hastane Müdür Yardımcısı, |
Görev Tahsisli |
İdari |
29 |
7 |
120 |
2+1 |
3.500 |
|
Görev Tahsisli |
İdari |
20 |
6 |
129 |
3+1 |
3.500 |
|
|
|||||||
Sıra Tahsisli |
Akademik |
22 |
4 |
110 |
2+1 |
2.600 |
1-Sıra tahsisli konutlarda oturma süresi beş yıldır. 2- Bu Konutlara Araştırma Görevlileri ile 3- Görev Tahsisli I Akademik personel statüsünde sayılan ünvanlardan, engelli raporu bulunan personel, gazilerin kendileri, şehit yakını olan personel (eş, çocuk, anne, baba ve kardeş) başvuru yapabilecektir.
|
Sıra Tahsisli |
Akademik |
23 |
9 |
110 |
2+1 |
2.600 |
|
|
|||||||
Sıra Tahsisli |
İdari |
22 |
4 |
110 |
2+1 |
2.600 |
1-Sıra tahsisli konutlarda oturma süresi beş yıldır. 2- Bu Konutlara Görev Tahsisli I İdari statüsünde sayılan ünvanlar dışındaki tüm idari personel ile 3- Görev Tahsisli I İdari statüsünde sayılan ünvanlardan engelli raporu bulunan personel, gazilerin kendileri, şehit yakını olan personel (eş, çocuk, anne, baba ve kardeş) başvuru yapabilecektir.
|
Sıra Tahsisli |
İdari |
23 |
9 |
110 |
2+1 |
2.600 |
|
Sıra Tahsisli |
İdari |
23 |
9 |
110 |
2+1 |
2.600 |
Not 1- Görev tahsisli konutta oturan akademik ve idari personel, konut tahsis tarihinden itibaren beş yıl geçmedikçe yeniden konut tahsis talebinde bulunamayacaktır.
Not 2- İdari personel arasından vekâleten idari görev yapan personelin vekil olarak görev yaptığı kadroda bu görevde bir yıl süre görev yapmış olması şartıyla görev yaptığı sürece, ünvanı asıl olan personel gibi görev tahsisli lojmanlardan yararlandırılır.
Not 3- Akademik personelin; idari görevleri esas alınarak konut tahsis talebinde bulunacakların; Dekan yardımcıları, enstitü, meslek yüksekokul ile yüksekokul müdür yardımcıları ve bölüm başkanları için 12 ay, UYGAR Müdürü-Koordinatör için 18 ay, Ana bilim dalı başkanları için 24 ay mevcut idari görevinde bulunmaları gerekmektedir.
Başvuru İlanı |
25.07.2025 |
Başvuru Tarihleri ve Konutların Görülmesi |
12-19.08.2025 |
Başvuru Sıralamaları Ara Sonuçlarının İlanı |
20.08.2025 |
Başvuru Sıralamaları Ara Sonuçlarına İtiraz |
20-22.08.2025 |
Başvuru Sıralamaları Nihai Sonuçlarının İlanı |
25.08.2025 |
Akademik ve İdari personelimiz başvurularını Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi (UBYS) üzerinden gerçekleştirebilecektir.
Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi (UBYS) Konut Başvurusu İçin Tıklayınız
Konut başvurusunda bulunacak akademik ve idari personelimiz, başvuru yapabilecekleri konutları aşağıda belirtilen şekilde inceleyebileceklerdir.
1- Personelimiz, konut başvurusunu UBYS / Konut Tahsis Sistemi üzerinden gerçekleştirecektir. Başvuru işlemi tamamlandıktan sonra, bütün süreç UBYS üzerinden elektronik ortamda yürütülecek, fiziki başvuru, yüz yüze toplantı ya da kura uygulaması yapılmayacaktır.
2- Tahsise esas alınacak ünvan, görev süresi, medeni durum, çocuk durumu gibi bilgiler;
3- Konut tahsis işlemleri, UBYS üzerinden dijital olarak gerçekleştirilecek, herhangi bir fiziki toplantı yapılmayacaktır. İlgili konutun tahsisi sırasında, personelin açık rızası sistem üzerinden alınacaktır.
Görev Tahsisli I Akademik Personel I Doç. Dr Sıralama
Sıra |
Adı |
Soyadı |
Puanı |
Unvan I Görev |
1 |
Af***** |
Do***** |
123,54 |
Dekan Yard |
Görev Tahsisli I Akademik Personel I Öğr. Gör. Sıralama
Sıra |
Adı |
Soyadı |
Puanı |
Unvan I Görev |
1 |
Af***** |
Do***** |
123,54 |
Dekan Yard |
Görev Tahsisli I İdari Personel Sıralama
Sıra |
Adı |
Soyadı |
Puanı |
Unvan I Görev |
1 |
Af***** |
Do***** |
123,54 |
Dekan Yard |
Sıra Tahsisli I Akademik Personel
Sıra |
Adı |
Soyadı |
Puanı |
Unvan I Görev |
1 |
Af***** |
Do***** |
123,54 |
Dekan Yard |
Sıra Tahsisli I İdari Personel
Sıra |
Adı |
Soyadı |
Puanı |
Unvan I Görev |
1 |
Af***** |
Do***** |
123,54 |
Dekan Yard |
Beyan doğruluğunun teyidi için:
Konutta tadilat yapılacaksa:
Kamu konutları, kamu kaynaklarının verimli kullanımı ve çalışanların yaşam koşullarının iyileştirilmesi amacıyla tahsis edilmelidir. Bu doğrultuda, konutların öncelikli olarak ihtiyaç sahibi personele kullandırılması, hem adalet ilkesinin gözetilmesi hem de sosyal faydanın artırılması açısından önem taşımaktadır. İhtiyaç sahibi personelin barınma sorununu çözmek, çalışanların motivasyon ve verimliliğine doğrudan katkı sağlayacak; böylece kamu hizmetlerinin etkinliğini artıracaktır. Adil, şeffaf ve ihtiyaca dayalı bir tahsis süreci, kamu yararını maksimize eden önemli bir uygulama olarak değerlendirilmelidir.
Bu bağlamda, tahsis sürecinin objektif kriterlere dayalı, şeffaf ve hesap verebilir bir şekilde yürütülmesi, kamu konutlarının gerçek ihtiyaç sahiplerine ulaşmasını sağlayacak; böylece kamu yararı gözetilerek sosyal adaletin sağlanmasına da katkı sağlayacak bir zemin oluşturmak adına, Üniversitemiz Senatosunun 24.06.2025 tarihli ve 356 sayılı kararıyla Konut Tahsis ve Yönetim Yönergesi yürürlüğe girmiştir. Yönerge için tıklayınız.