1. AMAÇ: KTÜ Diş Hekimliği Fakültesi Ölçme ve Değerlendirme Kurulunun kuruluş işleyiş ve görevlerine ilişkin usul ve esasları belirlemek.
2. KAPSAM: KTÜ Diş Hekimliği Fakültesi Ölçme ve Değerlendirme Kurulunu ve çalışma faaliyetlerini kapsar.
3. KISALTMALAR:
MÖEK : Mezuniyet Öncesi Eğitim Kurulu
TEAD : Tıp Eğitimi Anabilim Dalı
DUÇEP: Diş Hekimliği Ulusal Çekirdek Eğitim Programı
4. TANIMLAR:
Ölçme ve Değerlendirme Kurulu
5. SORUMLULAR:
|
|
|
- Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonu
|
- Mezuniyet Öncesi Eğitimden Sorumlu Dekan Yardımcısı
|
- Ölçme ve Değerlendirme Kurulu
|
6. FAALİYET AKIŞI
6.1. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURULUUN OLUŞTURULMASI USUL VE ESASLARI
6.2. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURULU GÖREV VE SORUMLULUKLARI
6.3. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURULU ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI
6.4. TOPLANTILARIN KAYIT ALTINA ALINMASI
6.1. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURULU OLUŞTURULMASI USUL VE ESASLARI
- Ölçme ve Değerlendirme Kurulu öğretim üyeleri, her ana bilim dalından en az bir öğretim üyesi olacak şekilde oluşturulur.
- Öğrenci Temsilcileri, Dönem Temsilcilerindeki gönüllü öğrenciler arasından ve biri klinik öncesi, diğeri klinik dönem öğrencilerinden olacak şekilde yılda 2 defa ölçme ve değerlendirme kurulu toplantılarına geri bildirim almak üzere dahil edilir.
- Ölçme ve Değerlendirme Kurulu üyeleri Dekan tarafından Eğitici Eğitimi almış öğretim üyeleri arasından 3 yıllık süre için görevlendirilir. Süresi biten üye yeniden atanabilir.
- Dekan tarafından Ölçme ve Değerlendirme Kurulu Üyeleri arasından bir başkan, bir başkan yardımcısı atanır.
- Kurul üyeleri arasından en az 2 kişi, kurul kararı ile ‘Teorik/Kuramsal Sınavlar Çalışma Birimi’ üyesi olarak belirlenir.
- Kurul üyeleri arasından en az 2 kişi, kurul kararı ile ‘Klinik Uygulama Çalışma Birimi’ üyesi olarak belirlenir.
- Kurul üyeleri arasından en az 2 kişi, kurul kararı ile ‘Kurul Dersleri Çalışma Birimi’ üyesi olarak belirlenir.
- Bir takvim yılı içinde, izinsiz veya mazeretsiz olarak üst üste üç toplantıya katılmayan üye yerine Dekan tarafından yeni bir üye atanır.
- Herhangi bir nedenle kuruldan ayrılan üyenin yerine atanan üye, ayrılanın süresini tamamlar.
6.2. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURULU GÖREV VE SORUMLULUKLARI
6.2.1. Mezuniyet Öncesi Diş Hekimliği Eğitimi Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımının Geliştirilmesi: Diş Hekimliği Fakültesi’nin belirlediği misyon/vizyonu ve DUÇEP bağlamında yapılandırılmış müfredatın ölçme-değerlendirme faaliyetlerini yürütür. Bu amaçla;
- Ulusal ve uluslararası alanlarda yayınlanan bilimsel verilerin (makale, rapor, kılavuz, vb.) düzenli takibini yapmak, kurul üyeleri ile paylaşmak ve tartışılmasını sağlamak,
- Ulusal ve uluslararası alanlarda faaliyetlerini yürüten Diş Hekimliği fakültelerindeki iyi uygulama örneklerinin düzenli takibini yapmak, kurul üyeleri ile paylaşılması ve tartışılmasını sağlamak,
- KTÜ Diş Hekimliği Fakültesi’nin ölçme-değerlendirme yaklaşımının geliştirilmesine yönelik stratejik planlamanın yapılması ve takibini yapmak,
- Ölçme-değerlendirme yaklaşımının gelişmesine yönelik kurul üyelerinin eğitim ve ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik önerilerinin tartışılmasını sağlamak,
- Müfredat içeriğinde yer alan eğitim faaliyetlerinin öğrenim hedeflerine uygun ölçme-değerlendirme yöntemi ile ilişkilendirilmesinin sağlanması
- Görüş istenen sınav ve soru itirazlarının değerlendirilmesi yapılarak MÖEK’e sunulur,
- Klinik Uygulama eğitim faaliyetlerine uygun ölçme araçlarının kullanılmasının sağlanması ve değerlendirme sürecinin takibini yapmak,
- Eğitim-Öğretim yılı başında mezuniyet öncesi Diş Hekimliği eğitiminde uygulanacak ‘Ölçme-Değerlendirme Tasarımı’ nın MÖEK ’e sunulmasını sağlamak,
- Eğitim-Öğretim yılı sonunda KTÜ Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin gözden geçirilmesi ve önerilerin MÖEK’e sunulması faaliyetlerini yürütmek.
- Ölçme ve Değerlendirme Kurulunun çalışma birimlerinin oluşturulması ve görevleri:
Ölçme ve Değerlendirme Kurulu üyeleri arasından en az iki üyeden oluşacak çalışma birimlerini oluşturur. Çalışma birimleri ve görevleri aşağıda yer almaktadır.
Teorik/Kuramsal Sınavlar Çalışma Birimi: Ölçme ve Değerlendirme Kurulu üyelerinden en az iki kişi, Kurul kararı ile ‘Teorik/Kuramsal Sınavlar Çalışma Birimi’ üyesi olarak belirlenir. Gerek duyduklarında veya bağlı bulundukları Ölçme ve Değerlendirme Kurulu’nun talep etmesi halinde birim olarak toplantılar düzenler ve toplantı sonuçlarını Kurula sunar.
- Müfredatta yer alan tüm programların içerisinde yer alan teorik/kuramsal derslerin ölçme değerlendirme araçlarının çeşitlendirilme ve belirlenen araçların ölçme değerlendirme tasarımına olan etkisini belirleme çalışmalarını yürütmek,
- MÖEK’in ölçme değerlendirme tasarımına ilişkin görüşlerini almak,
- MÖEK’in teorik/kuramsal sınavlara ilişkin görüşlerini almak,
- Teorik/kuramsal sınavlara yönelik soru hazırlama kılavuzunu geliştirmek, soru hazırlama eğitici eğitimlerini TEAD’ dan talep etmek ve bu eğitimleri organize etmek,
- Teorik/kuramsal sınavlar için uyulması gereken kuralları belirlemek,
- Görüş istenen teorik/kuramsal sınav ve soru itirazlarını değerlendirmek.
Klinik Uygulama Çalışma Birimi: Ölçme ve Değerlendirme Kurulu üyelerinden en az iki kişi, Kurul kararı ile ‘Klinik Uygulama Çalışma Birimi’ üyesi olarak belirlenir. Gerek duyduklarında veya bağlı bulundukları Ölçme ve Değerlendirme Kurulu’nun talep etmesi halinde birim olarak toplantılar düzenler ve toplantı sonuçlarını Kurula sunar.
- Mezuniyet öncesi Diş Hekimliği eğitimi boyunca uygulanması planlanan Klinik Uygulama’ya yönelik ölçme değerlendirme yaklaşımlarının ilgili program yürütücülerinden elde etmek,
- Programların ölçme-değerlendirme yöntemine ilişkin; eğitim uygulamaları ile uygunluğunu değerlendirmek,
- Ölçme-değerlendirmeden sorumlu öğretim üyeleri ve/veya anabilim dallarını, ölçme-değerlendirme saatlerini ve sürelerini belirlemek
Program yürütücüsü anabilim dalı veya öğretim üyelerine (gerektiğinde) programın ölçme-değerlendirme yaklaşımını geliştirmeye yönelik geribildirimde bulunmak.
Kurul Dersleri Çalışma Birimi: Ölçme ve Değerlendirme Kurulu üyelerinden en az iki kişi, Kurul kararı ile ‘Kurul Dersleri Çalışma Birimi’ üyesi olarak belirlenir. Gerek duyduklarında veya bağlı bulundukları Ölçme ve Değerlendirme Kurulu’nun talep etmesi halinde birim olarak toplantılar düzenler ve toplantı sonuçlarını Kurula sunar.
- Müfredatta yer alan tüm programların içerisindeki kurul derslerinin ölçme değerlendirme araçlarının çeşitlendirilme ve belirlenen araçların ölçme değerlendirme tasarımına olan etkisini belirleme çalışmalarını yürütmek,
- MÖEK’in ölçme değerlendirme tasarımına ilişkin görüşlerini almak,
- MÖEK’in ders kurulları sınavlarına ilişkin görüşlerini almak,
- Ders kurulları sınavlarına yönelik soru hazırlama kılavuzunu geliştirmek, soru hazırlama eğitici eğitimlerini TEAD’ dan talep etmek ve bu eğitimleri organize etmek,
- Ders kurulları sınavları için uyulması gereken kuralları belirlemek,
- Görüş istenen ders kurulları sınav ve soru itirazlarını değerlendirmek.
6.3. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURULU ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI
- Ölçme ve Değerlendirme Kurulu; eğitim-öğretim dönemi başında en az 1, eğitim-öğretim dönemi içerisinde en az 2, eğitim-öğretim dönemi sonunda en az 1 adet olmak üzere yılda toplamda en az 4 kez toplanır,
- Başkanın katılamadığı toplantıları Başkan Yardımcısı yönetir,
- Kurulun ihtiyaç duyması veya Mezuniyet Öncesi Diş Hekimliği Eğitimi Kurulu’nun talebi doğrultusunda özel gündemle ek toplantılar düzenlenebilir,
- Toplantı kararları oy çokluğu ile alınır,
- Hazırlanan raporlar MÖEK’ e sunulur,
- Kurul içerisinde oluşturulan çalışma birimleri gerek duyduklarında veya bağlı bulunduğu Ölçme ve Değerlendirme Kurulu’nun talep etmesi halinde toplantılar düzenler ve toplantı sonuçlarını kurula sunarlar,
- Toplantı zamanları eğitim-öğretim yılı başında belirlenir ve MÖEK’ e iletilir.
6.4. TOPLANTILARIN KAYIT ALTINA ALINMASI
- Toplantı daveti Ölçme ve Değerlendirme Kurulu Başkanı tarafından yapılır.
- Kurul toplantı periyodu yıllık planlamasına göre en az 1 hafta önceden toplantı gündemi, yeri ve saati yazılı olarak gönderilerek üyelere hatırlatma yapılır.
- Toplantıyı Kurul başkanı, yoksa yerine Başkan Yardımcısı yönetir.
- Sekreter tarafından toplantı tutanağı hazırlanır ve kurul üyelerine imzalatılır.
- Toplantıda alınan kararların gerçekleştirilmesi için gerekli çalışmalar Başkan veya Yardımcısı tarafından başlatılır.
- Alınan her karar bir sonraki toplantıda yeniden gündeme alınır sonuçlanıp sonuçlanmadığı gözden geçirilir.
- Yıl içinde alınan toplantı kararları kalite performans göstergesi açısından kriter olarak değerlendirilir ve her yılın sonunda ölçüm yapılır.