haberler

Üniversitemiz Koronavirüs Salgını Danışma Komisyonu (KOVKOM) Toplantısı Gerçekleştirildi

Aralık 2019’da Çin’in Wuhan kentinde baÅŸlayıp dünyaya yayılan Yeni Koronavirüs Hastalığı (COVID-19), Dünya SaÄŸlık Örgütü tarafından 11 Mart 2020’de Küresel Salgın (Pandemi) olarak ilan edildi. Salgın sürecinin başından bu yana çeÅŸitli ülkeler tarafından salgın ile mücadelede farklı yöntemler izlendi. Ülkemizde 10 Ocak 2020’de ilgili alan uzmanlarından oluÅŸan bir Bilim Kurulu oluÅŸturuldu; 10 Mart 2020’de ilk olgunun görülmesiyle birlikte salgından korunma ve salgının kontrolüne yönelik önlemler, Bilim Kurulu tarafından uygulamaya konuldu ve salgının seyrine göre farklı mücadele yöntemleri izlendi.

Alınan önlemler kapsamında, kiÅŸiler arası teması ve bulaÅŸ riskini azaltmak amacıyla 13 Mart 2020’de, eÄŸitim ve öÄŸretime ülke genelinde ara verildi. Üniversitelerde çevrim içi eÄŸitime geçildi, uygulamalı eÄŸitim ve staj gibi konularda da salgının seyrine göre kararlar verilerek uygulamaya konuldu.

Salgının 2021-2022 EÄŸitim-ÖÄŸretim yılında da devam edeceÄŸi öngörüsü ile Üniversitemizde yüz yüze ve çevrim içi eÄŸitimin bir arada gerçekleÅŸtirileceÄŸi Karma (Hibrit) EÄŸitim Modeli uygulanması ve sınavların yüz yüze yapılması kararlaÅŸtırıldı.

Üniversitemiz RektörlüÄŸü tarafından oluÅŸturulan Koronavirüs Salgını Danışma Komisyonu (KOVKOM) tarafından yerleÅŸkelerde gerçekleÅŸtirilecek olan eÄŸitim hizmetleri ve diÄŸer faaliyetlerde COVID-19 yayılımına karşı sürdürülen enfeksiyon kontrol önlemlerine dair bilgi verilmesi, Üniversitemiz öÄŸrenci ve çalışanlarının kiÅŸisel koruyucu ekipman kullanımı, kiÅŸisel hijyene dikkat edilmesi ve sosyal alanların uygun ÅŸekilde ortak kullanımına yönelik ilke ve tutumların belirlenmesi amacıyla aÅŸağıdaki gündem maddelerinin görüÅŸüldüÄŸü COVID-19 Bilgilendirme Toplantısı, Rektörlük Senato Salonu’nda, Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Akif CİNEL'in baÅŸkanlığında, Komisyon Üyelerinin katılımıyla gerçekleÅŸtirildi.

Yapılan toplantıda;

  • 27 Eylül 2021 Pazartesi günü baÅŸlayacak olan 2021-2022 EÄŸitim-ÖÄŸretim Dönemi nedeniyle tüm öÄŸrenciler ve personelin, bu tarihten 15 gün önce en az iki doz COVID-19 aşısını yaptırmış olarak Üniversite yerleÅŸkelerine gelmeleri, 
  • Tüm öÄŸrenciler ve personelin, COVID-19 dijital aşı karnelerini (dijital veya çıktı ÅŸeklinde) Akademik Birimler ile diÄŸer hizmet alanlarında yanlarında bulundurmaları ve istendiÄŸi anda kontrol yapan görevlilere göstermeleri,
  • ÇeÅŸitli nedenler ile aşı olmamış öÄŸrenci ve personelin, haftada 2 kez yaptırmış oldukları COVID-19 PCR Testi sonucunu yanlarında bulundurmaları,
  • Üniversitenin; bina, derslik, laboratuvar, spor alanları, kütüphane, kültür ve kongre merkezleri, sosyal tesisleri, ulaşım araçlarına, otel ve misafirhanelerine giriÅŸlerde, görevliler tarafından HES Kodu kontrolünün yapılması gibi bir dizi önlemlerin alınması kararlaÅŸtırıldı.

 

Toplantıda, COVID-19 Salgını sürecinin devamında alınması planlanan önlemler ile sürecin saÄŸlıklı bir biçimde yönetilmesi noktasında neler yapılabileceÄŸi konusunda da görüÅŸ alışveriÅŸinde bulunuldu.


03 Eylül 2021

Erişilebilirlik

Az Gören
Disleksi
DEHB
Epilepsi
Renk Körlüğü
Katarakt
Yaşlı Dostu
Motor Bozukluk

Dil Seçenekleri

Türkçe
English
العربية
Русский
Deutsch
Français
Español
Português

Renk Körlüğü Filtreleri

Kırmızı-Yeşil
Yeşil-Kırmızı
Mavi-Sarı
Yüksek Kontrast

Arka Plan ve Kontrast

Koyu Mod
Mavi Işık
Gri Tonlama
Resim Gizle

Yazı ve Metin

Küçült (-)
Normal (A)
Büyüt (+)
Disleksi Font
Metin Boşluğu
Satır Aralığı
Sola Yasla

Okuma Araçları

Sesli Oku (Tıkla)
Okuma Şeridi
Başlık Vurgusu
Büyük İmleç