haberler

COVID Sonrası Oksijene Bağımlı Hasta, Farabi Hastanesi’nde Sağlığına Kavuştu

Üniversitemiz Farabi Hastanesi’ne baÅŸvuran 57 yaşındaki Hatice DİNÇ, geçirmiÅŸ olduÄŸu COVID-19 enfeksiyonundan sonra oksijen tüpüne bağımlı bir hayat sürdürmekteydi. COVID-19 enfeksiyonunu ağır geçirmiÅŸ olan hastaya “pulmoner fibrozis” (akciÄŸerlerdeki hava kesecikleri olan alveol duvarlarının kalınlaşıp sertleÅŸmesi) dolayısıyla Kardiyopulmoner Rehabilitasyon Merkezi’nde tedaviye baÅŸlandı.

Dr. ÖÄŸr. Üyesi Hanife Baykal ÅžAHİN yönetimindeki ekip tarafından Kol Ergometre ve Bisiklet Ergometre tedavisi ile birlikte Aerobik Egzersiz Programı uygulanan hasta, oksijen bağımlılığından kurtuldu. Solunum egzersizleri ve ev egzersizi gibi ilave pek çok aÅŸamayı içeren tedavi süreci, her hastaya özel olarak planlanıp uygulanmaktadır. Farabi Hastanesi’ne tekerlekli sandalye ve oksijen tüpü takviyesiyle gelen hasta, tedavisine artık yardım almadan rahatlıkla gidip gelebilmektedir. Üniversitemiz Farabi Hastanesi bünyesine yakın zamanda kazandırılan Kardiyopulmoner Rehabilitasyon Merkezi hem bölge illerimizden gelen hastalara hem de uluslararası pek çok hastaya ÅŸifa dağıtmaya devam etmektedir.

    


30 Haziran 2021

Erişilebilirlik

Az Gören
Disleksi
DEHB
Epilepsi
Renk Körlüğü
Katarakt
Yaşlı Dostu
Motor Bozukluk

Dil Seçenekleri

Türkçe
English
العربية
Русский
Deutsch
Français
Español
Português

Renk Körlüğü Filtreleri

Kırmızı-Yeşil
Yeşil-Kırmızı
Mavi-Sarı
Yüksek Kontrast

Arka Plan ve Kontrast

Koyu Mod
Mavi Işık
Gri Tonlama
Resim Gizle

Yazı ve Metin

Küçült (-)
Normal (A)
Büyüt (+)
Disleksi Font
Metin Boşluğu
Satır Aralığı
Sola Yasla

Okuma Araçları

Sesli Oku (Tıkla)
Okuma Şeridi
Başlık Vurgusu
Büyük İmleç