Kırmızı Kod (Yangın Tahliye Tatbikatı)
Kırmızı Kod Tesis Tahliye Tatbikatı 2025
KTÜ SaÄŸlık Uygulama ve AraÅŸtırma Merkezi Farabi Hastanesi ’nde 16 Mayıs 2025 Cuma günü 10:00-12:00 saatleri arasında Masa Başı ve 14:00-16:00 saatleri arasında tüm binalarda aynı anda gerçekleÅŸtirilen Hastane Afet ve Acil Durum Planı (HAP) çerçevesinde düzenlenen tahliye tatbikatı baÅŸarıyla tamamlandı. Tatbikat, olası bir afet durumunda hastane personelinin, hastaların ve ziyaretçilerin güvenli bir ÅŸekilde tahliye edilmesini saÄŸlamak amacıyla yapıldı.
Tatbikatta senaryo gereÄŸi yangın sonrası hastane binasında tahliye kararı alındı. Hastane personeli, Olay Yönetim Ekibi (OYE) koordinasyonunda tahliye sürecini kısa sürede organize etti. Hasta ve yaralıların güvenli alanlara taşınması, personelin görev dağılımı ve iletiÅŸim kanallarının etkin kullanımı tatbikat boyunca test edildi.
Tatbikat sonunda açıklama yapan Hastane BaÅŸhekimi Prof. Dr. Celal TEKİNBAÅž “Afetlere hazırlıklı olmak hayati önem taşıyor. Bu tür tatbikatlarla hem personelimizin bilinç düzeyini artırıyor hem de acil durumlarda koordinasyon kabiliyetimizi güçlendiriyoruz.” ifadelerini kullandı.
KTÜ SaÄŸlık Uygulama ve AraÅŸtırma Merkezi Farabi Hastanesi ’nde 2025 yılı içinde düzenli olarak bu tür eÄŸitim ve tatbikatlarla afetlere hazırlık çalışmalarına devam etmektedir.
20 Mayıs 2025