İÇ PAYDAŞ TOPLANTISI
3 Haziran 2026 tarihinde saat 14.00-15.00'da Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü iç paydaşlarıyla online bir toplantı gerçekleştirdi. Bölüm başkanı Prof. Dr. Arzu Erden Güner tarafından bölüm faaliyetlerini içeren bir sunum yapıldı. Ardından tüm paydaşların 2025 yılındaki geri bildirimlerinin gerçekleştirilme durumlarının analizleri paylaşıldı, paydaşların 2026 yılı için güncel süreçteki görüş ve önerileri alınarak toplantı sonlandırıldı.
Toplantıya Katılanlar (13)
Prof. Dr. Abdullah Bora ÖZKARA
Prof. Dr. Arzu ERDEN GÜNER
Prof. Dr. Ayten TURAN KURTARAN
Prof. Dr. Neslihan SARUHAN GÜLER
Prof. Dr. Songül AKTAŞ
Doç. Dr. Nazlı Nur ASLAN ÇİN
Dr. Öğr. Üyesi Ali Faruk ÖZYAÅžAR                 Â
Dr. Öğr. Üyesi Murat EMİRZEOÄžLU    Â
Dr. Öğr. Üyesi Umut APAYDIN                                        Â
Dr. Öğr. Üyesi Emre ÅžENOCAK                Â
Dr. Öğr. Üyesi Kübra CANLIÂ
Arş. Gör. Dr. Hilal ÖZTÜRK
Fzt. Fatma ÅžAHİN ÇEBİ   Â
Ek-1: 2024-2025- eğitim öğretim yılı Paydaş Görüşlerine ilişkin 2025-2026 eğitim öğretim yılında yapılan iyileştirmeler
1-Prof. Dr. Songül Aktaş COST kongresine ev sahipliği yapmanın önemini vurguladı. Yeni yayınlanan yönetmeliklerle ilgili seçmeli dersler veya eğitimler planlamasının önemli olacağını belirtti.
-ÇEP 2025?e göre seçmeli dersler gözden geçirilerek yenilikler ders içeriklerine eklendi. Örneğin Fizyoterapide Teknoloji dersinin içeriğine Yapay zeka uygulamaları eklendi. Yapay Zeka Bölümü ile görüşülerek ders talebinde bulunuldu. (P) İşletme, finans yönetimi, pazarlama konularında derslerin eklenmesine yönelik karar alındı (P)
2-Prof. Dr. Önder Aydemir ekibin genç dinamik olmasının önemli olduğunu, yükselen yıldız bir bölüm olacağını belirtti. Proje kabullerini tebrik etti. Seçmeli dersler için Biyomedikal bölümünden katkı olabileceğini ve aynı şekilde Biyomedikal bölümüne FTR bölümü hocalarından katkı olursa memnun olacaklarını belirtti.
-İşbirliği için görüşme yapıldı ancak katkı sağlanamadı. Yapay zeka bölümü ile görüşülerek planlamalar başlatıldı.
3-Prof. Dr. Hülya Ulusoy, kliniğe katkıların çok önemli olduğunu, sahada fizyoterapistlerle yapılacak çok işin olduğunu belirtti. Lisans ve yüksek lisans öğrencilerine seçmeli ders olarak Yoğun bakım, solunum fizyoterapisi, yutma fizyoterapisi gibi derslerinin eklenmesinin önemli olduğunu vurguladı. Derslere ek olarak stajın da eklenmesinin önemli olduğunu belirtti. Fizyoterapi bir mucizedir diyerek yoğun bakım sonrasında da fizyoterapi ve rehabilitasyonun önemini vurguladı.
-Yutma bozukluklarında rehabilitasyon dersi seçmeli ders havuzunda yer aldı. Yutma rehabilitasyonu, yoğun bakım konuları fizyoterapide cerrahi bilimler ve fizyoterapide özel konular dersi içeriklerine entegre edildi.
-Solunum terapisi konusunu temel alan Pulmoner rehabilitasyon dersi müfredatta 3. sınıfta zorunlu ders olarak bu yıl işlendi.
4-Prof. Dr. Neslihan Saruhan Güler, ders anlatmaktan memnun olduğunu öğrencilerin ilgili olduğunu belirtti. Beslenme ve Diyetetik bölümüyle iş birliklerine açık olduklarını ifade etti. Öğrencilerden gelen geri bildirimlerin hocalara da iletilmesini istedi.
-Memnuniyet raporları web sayfasında paylaşıldı.
5-Doç. Dr. Nazlı Nur Arslan Çin, bölümün der programının ÇEP? e uygun olduğunu belirtti. Öğrencileri Kariyer Merkezi?ne yönlendirilebileceğini tavsiye etti.
-Kariyer planlama dersi aktif edildi. Yıl sonu etkinliğinde sosyal transkript uygulaması ile öğrencilerin yönlendirilmesine yönelik bilgilendirme yapıldı.
6-Dr. Öğr. Üyesi Ali Faruk Özyaşar, bölümün proje katkılarıyla, akademik ve klinik katkılarıyla örnek bir bölüm olduğunu belirtti. Anatomi dersinin bölüm için önemli olduğunu ve yoğun bir içerikle öğrencileri desteklemeye çalıştıklarını belirtti. Öğrencilerin derse ilgisinden memnun olduklarını belirtti. Derslik konusunda bölüm açısından destek sağlanırsa özellikle sınav haftalarında çok iyi olacağını ifade etti. Bu toplantı sayesinde ders içeriklerinde solunum ve dolaşım sistemi ile ilgili daha kapsamlı konuların anlatılması konusunda ders bilgi paketini güncelleyeceğini ifade etti.
-Derslik 2 açılarak teorik derslerin bölümde yapılması sağlandı.
7-Arş. Gör. Dr. Özge Nur İskenderoğlu derslerle ilgili öğrencilerin geri dönüşlerinin önemli olduğunu ifade etti. Yapılan anketlerin sonuçlarının paylaşılmasını talep etti.
-Web sayfasında sonuçlar rapor halinde ilan edildi.
8-Dr. Öğr. Üyesi Turgay Altunalan, bölümün öğretim elemanı olmaktan keyif aldığını ve ekibin iyi işler başardığını ifade etti. Ölçme ve Değerlendirme Komisyon Başkanı olarak ders bazında değerlendirme planlanabileceğini ifade etti.
-Vekil komisyon başkanı Dr. Öğr. Üyesi Kübra Canlı başkanlığında «Sınav Sorularının Ders Öğrenim Kazanımlarıyla İlişkilendirilmesi», «Öğrenim Kazanımları Değerlendirme Anketi», «Sınav Evrak Dosyasında Olması Gerekenler Listesi» oluşturulup her ders için formlar doldurulmuş. Raporlanmıştır. Web sayfasında ilan edilecektir.
Ek-2: 2025-2026 eğitim öğretim yılı için iletilen İç Paydaş Geri bildirimleri
Prof. Dr. Neslihan Saruhan Güler, ders anlatmaktan memnun olduğunu öğrencilerin ilgili olduğunu belirtti. Beslenme ve Diyetetik bölümüyle iş birliklerine açık olduklarını ifade etti. Dersliklerde zaman zaman internet olmadığını belirtti.
Prof. Dr. Ayten TURAN KURTARAN bölümün geliÅŸimlerinin yansımalarından duyduÄŸu memnuniyeti belirtti. GiriÅŸimcilik dersinin, Yatırım Projeleri dersinin müfredata eklenmesini önerdi. Kendisi veya İİBF?den bir öğretim elemanının destek olabileceÄŸini ifade etti. YaÅŸlılar, kas iskelet sistemi problemleri bakımından ihtiyacın çok olduÄŸunu buna yönelik öğrenci projeleri, sosyal sorumluluk projelerinin yapılmasını önerdi. Dış paydaÅŸlara yeni mezunlardan ne beklediklerini sormanın önemini ifade etti. Aylık aile saÄŸlığı merkezlerinin ziyaret edilip farkındalıklarının geliÅŸtirilmesini önerdi. Â
Doç. Dr. Nazlı Nur Arslan Çin, bölümün der programının ÇEP? e uygun olduğunu belirtti. Öğrencileri Kariyer Merkezi?ne yönlendirilebileceğini tavsiye etti. Sosyal Transkriptin duyurulmasının yaygınlaştırılmasını önerdi. Sağlık tesislerinde çalışma alanlar geliştiği için müfredata uyumlu derslerin eklenebileceğini önerdi (Girişimcilik vs)
Dr. Öğr. Üyesi Ali Faruk Özyaşar, bölümün proje katkılarıyla, akademik ve klinik katkılarıyla örnek bir bölüm olduğunu belirtti. Öğrencilerin derse ilgisinden memnun olduklarını belirtti. Derslik sağlanmasından memnuniyetini belirtti. Anatomi eğitiminin çeptele ve klinikle entegre şekilde revize edilmesini önerdi.
Arş. Gör. Dr. Özge Nur İskenderoğlu derslerle ilgili öğrencilerin geri dönüşlerinin önemli olduğunu ifade etti. Yapılan anketlerin sonuçlarının paylaşılmasını talep etti.
Fzt. Fatma ŞAHİN ÇEBİ (yüksek lisans öğrencisi), yüksek lisans sürecinin olumlu ilerlediğini, öğretim elemanlarının ilgisinden ve bilgilendirmelerinden memnun olduğunu belirtti. Sorunların hızlıca çözüldüğünü belirtti. Ders işlenen ortamın kapısının olmayışının önemli sorun olduğunu belirtti.
17 Haziran 2026