Bölümümüzde Sürdürülebilir Beslenme Yaklaşımları ve Atıksız Mutfak Etkinliği Gerçekleştirildi
Beslenme ve Diyetetik Bölümü ile Beslenme ve Diyetetik Kulübü iÅŸ birliÄŸiyle, 24 Nisan 2026 tarihinde "Sürdürülebilir Beslenme Yaklaşımları ve Atıksız Mutfak Atölyesi" düzenlendi. Dr. ÖÄŸr. Üyesi AyÅŸe Nur SONGÜR BOZDAÄž ve Doç. Dr. Nazlı Nur ASLAN ÇİN eÄŸitmenliÄŸinde yapılan etkinlikte, hiçbir gıdanın çöpe gitmediÄŸi bir mutfak felsefesi uygulandı. Bölümümüz laboratuvarında gerçekleÅŸtirilen atölyede öÄŸrencilerimiz, gıda sistemlerinin çevresel etkilerini öÄŸrenirken sürdürülebilir mutfak tekniklerini bizzat deneyimlediler. GeleceÄŸin diyetisyenlerinin mesleki vizyonunu geliÅŸtirmeyi amaçlayan etkinlikte; odağın sadece birey saÄŸlığıyla sınırlı kalmayıp, beslenmenin gezegen sürdürülebilirliÄŸi ile olan doÄŸrudan bağının kurulması hedeflenmiÅŸtir. Bu kapsamda atölye felsefesi olarak hiçbir gıda atığının çöpe gitmediÄŸi bir yaklaşım benimsenmiÅŸ; kabukların çorbaya, bayat ekmeklerin ise pudinge dönüÅŸtüÄŸü uygulamalı bir eÄŸitim süreci yürütülmüÅŸtür. Atölye, Dr. ÖÄŸr. Üyesi AyÅŸe Nur SONGÜR BOZDAÄž'a teÅŸekkür belgesi takdimiyle sona erdi.






27 Nisan 2026