"Sağlıkta Şiddet: Nedenler, Etkiler ve Çözüm Önerileri" Konulu Hemşirelik Çalıştayı Gerçekleştirildi
2026 yılı HemÅŸireler Haftası etkinlikleri kapsamında, 18 Mayıs 2026 tarihinde Türk HemÅŸireler DerneÄŸi Trabzon Åžubesi öncülüÄŸünde KTÜ SBF HemÅŸirelik Bölümü ev sahipliÄŸinde düzenlenen "SaÄŸlıkta Åžiddet: Nedenler, Etkiler ve Çözüm Önerileri" baÅŸlıklı HemÅŸirelik Çalıştayı gerçekleÅŸtirildi. Çalıştaya Trabzon İl SaÄŸlık MüdürlüÄŸü’ne baÄŸlı kamu hastanelerinde ve KTÜ Farabi Hastanesi’nde görev yapan hemÅŸireler, THD Trabzon Åžubesi yönetim kurulu üyeleri ve KTÜ SBF HemÅŸirelik Bölümü akademisyenleri katılım saÄŸladı. SaÄŸlık hizmetlerinin sunumunda önemli bir sorun olarak varlığını sürdüren saÄŸlıkta ÅŸiddet olgusu, farklı boyutlarıyla ele alınarak nedenleri, çalışanlar üzerindeki etkileri ve çözüm önerileri tartışıldı. Çalıştay kapsamında katılımcılar üç çalışma masasına ayrılarak belirlenen temalar doÄŸrultusunda görüÅŸ alışveriÅŸinde bulundu. Birinci masada ekip içi ÅŸiddet, ikinci masada yönetici/çalışan ÅŸiddeti, üçüncü masada ise hasta/hasta yakınları tarafından uygulanan ÅŸiddet konusu ele alındı. Çalışma gruplarında saÄŸlıkta ÅŸiddetin ortaya çıkmasına neden olan bireysel, kurumsal ve toplumsal etmenler deÄŸerlendirilirken, ÅŸiddetin hem saÄŸlık çalışanlarının fiziksel ve ruhsal iyilik hali hem de sunulan saÄŸlık hizmetinin kalitesi üzerindeki etkileri tartışıldı. Katılımcılar tarafından mevcut sorunlara yönelik çözüm önerileri geliÅŸtirilerek kurumlar arası iÅŸ birliÄŸi, güvenli çalışma ortamlarının oluÅŸturulması, yönetsel destek mekanizmalarının güçlendirilmesi, etkili iletiÅŸim becerilerinin geliÅŸtirilmesi ve ÅŸiddete karşı farkındalığın artırılmasına yönelik öneriler paylaşıldı.





16 Haziran 2026