Ozon Tedavisinden Sonra Yürümeye ve Koşmaya Başladı
Trabzon'da kene ısırması sonucu yakalandığı Lyme hastalığına baÄŸlı rahatsızlıkların ardından Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Farabi Hastanesi'nde ozon tedavisi gören Meltem Bayram, saÄŸlıklı günlerine geri döndü.
Keneyle bulaşan hastalığın bıraktığı hasarları ozon tedavisiyle yendi
Evli ve iki çocuk annesi 41 yaşındaki Bayram, 2015 yazında Akçaabat ilçesi kumsalında oturduÄŸu sırada kene ısırması sonucu hastaneye baÅŸvurdu.
Tedavisinin ardından taburcu edilen Bayram, yaklaşık 1 ay sonra baÅŸ dönmesi, mide bulantısı, iÅŸtahsızlık ve denge kaybı gibi sorunlar yaÅŸamaya baÅŸladı.
Trabzon ve Ankara'daki çeÅŸitli hastanelere baÅŸvuran Bayram'a kene ısırması sonucu borrelia bakterisinin vücuduna yayılmasının yol açtığı "Lyme hastalığı" teÅŸhisi konuldu.
Hastalığına baÄŸlı omurilik kanal incelmesi, lenflerde iltihaplanma, beyinde lezyon, bilinç bulanıklığı, vertigo ve aşırı kilo kaybı gibi çok sayıda komplikasyonu aynı anda yaÅŸayan Bayram, zamanla yardımsız ayaÄŸa kalkamaz oldu.
Bu süreçte Ankara ve Trabzon'da tedavileri süren Meltem Bayram, yaklaşık 3 ay önce kanındaki enfeksiyonun temizlenmesi üzerine doktor tavsiyesiyle ozon tedavisine karar verdi.
Tekerlekli sandalyeyle geldiÄŸi KTÜ Farabi Hastanesi'nde ozon tedavisine baÅŸlanan Bayram, hastalığın yol açtığı sıkıntılardan kurtularak yardım almadan yürüyebilir hale geldi.
Meltem Bayram, AA muhabirine, rahatsızlıklarının 2015'te kene ısırmasından bir ay sonra çok sayıda ÅŸikâyeti aynı anda yaÅŸadığını, zorlu tedavi sürecinin baÅŸladığını anlattı.
Tedavi sonrası enfeksiyonun kanından temizlendiÄŸini ancak hastalığının beyninde, omuriliÄŸinde ve vücudunda çok hasar bıraktığını belirten Bayram, hasarların onarılmasına yönelik ozon tedavisine baÅŸladığını söyledi.
"Kapıma ayda 2 hafta ambulans geliyordu. 1000'lik kortizon veriliyordu. O da sadece atağı önlüyordu. Bacaklardaki güçsüzlüÄŸe, yardımsız yürüyememe, denge kaybıma hiçbir faydası yoktu." diyen Bayram, ozon tedavisinden sonra ÅŸu an yürüyebildiÄŸini, koÅŸabildiÄŸini, vertigo, bacaklarındaki ve kollarındaki güçsüzlük ÅŸikayetlerinin artık olmadığını ifade etti.
Bayram, tam anlamıyla düzelmeye 10'uncu seanstan sonra baÅŸladığını kaydederek, ÅŸöyle konuÅŸtu:
"İlk seansları alırken psikolojim kötüydü. Hastalıktan dolayı uyuyamıyor, yemek yiyemiyordum. 38 kiloya kadar düÅŸmüÅŸtüm. Åžimdi omurilikteki incelmeye raÄŸmen yürüyebiliyorum, bacağımı kaldırabiliyorum, gücüm kuvvetim geldi. Beynimdeki basınç da yok. Tekerlekli sandalyeyle buraya gelirken psikolojik olarak yaÅŸama isteÄŸim bitmiÅŸti. Hiçbir ÅŸey beni hayata baÄŸlamıyordu. Åžimdi çiçeÄŸin rengi bile farklı geliyor. Ozon bende gerçekten mucize yarattı. Hiçbir ümidim yoktu, Rabb'ime ÅŸükürler olsun ÅŸimdi her ÅŸeyi yapabiliyorum."
Ozon Tedavi Ünitesi sorumlusu Dr. ÖÄŸr. Üyesi Åžükriye TaÅŸçı da Meltem Bayram'ın Lyme hastalığı gibi zor bir hastalıkla mücadele ettiÄŸini ve sıkıntılı süreçler geçirdiÄŸini söyledi.
Hem bedensel hem de ruhsal tükenmiÅŸlik durumunda kendilerine baÅŸvuran hastanın ozon tedavisine baÅŸladıklarını belirten TaÅŸçı, "Hasta ÅŸu an kendi başına yürüyebiliyor. Kilo kaybı artık yok. İştahı yerine geldi ve yaklaşık 6-7 kilo aldı." dedi.
TaÅŸçı, hastanın vitamin eksikliklerini de tedavi ettiklerini kaydederek, "Hasta gerçekten çok sıkıntılı süreçler geçirdi ama Allah'a ÅŸükür ÅŸu an itibarıyla gayet iyi." ifadesini kullandı.
AA
13 Mart 2023