Mesleğini 53 Yıldır Sürdüren Berber Avni, 28 Yıldır KTÜ Farabi Hastanesi’nde Hastalara Hizmet Veriyor
MesleÄŸini 53 Yıldır Sürdüren Berber Avni, 28 Yıldır KTÜ Farabi Hastanesi’nde Hastalara Hizmet Veriyor
Trabzon'da yarım asrı aÅŸkın süredir berberlik yapan Avni Kayıkçı, yaklaşık 28 yıldır Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Farabi Hastanesindeki hastalar ve yakınları için çalışıyor.
Berberlik mesleÄŸine ilk adımı 13 yaşındayken atan 66 yaşındaki Avni Kayıkçı, 53 yıldır elinden usturasını ve makasını düÅŸürmüyor.
İstanbul ve Hollanda'da bir süre kalarak mesleÄŸinde kendini geliÅŸtiren Kayıkçı, ardından döndüÄŸü memleketinde aralıksız berberlik yaptı.
KTÜ Farabi Hastanesinde kendisine 10 metrekarelik bir dükkan açan Kayıkçı, hasta ve yakınlarının yaklaşık 28 yıldır saçını, sakalını kesiyor.
Hastanenin "Berber Avni"si olarak tanınan Kayıkçı, kadın erkek ayırmaksızın elindeki makası ve usturasıyla servis servis hastaların hizmetine koÅŸuyor.
Yatan hastalara yönelik tek kullanımlık malzemeler kullanan Kayıkçı, müÅŸteri saÄŸlığı ve memnuniyetini ön planda tutuyor.
Yalnız çalışan, "Kiminin parası, kiminin duası" diyerek ihtiyaç sahiplerine ücretsiz hizmet veren Kayıkçı, zaman zaman yorulsa da mesleÄŸini hala ilk günkü hevesle sürdürüyor.
"Kanser hastalarına yönelik hassasım"
Bazen kanser hastasının, bazen de hasta çocuÄŸun saçını kesen Kayıkçı, AA muhabirine, verdiÄŸi hizmetten hasta ve yakınlarının da memnun olduÄŸunu söyledi.
Kayıkçı, maddi durumu olmayanlardan ücret almadığını belirterek, az olmakla birlikte kadın hastalara da hizmet verdiÄŸini anlattı.
Kanser hastalarına yönelik hassas olduÄŸunu kaydeden Kayıkçı, "Onlara ÅŸifa diliyor, moral veriyorum. 'Bu hastalığı atlatırsınız, canınızı sıkmayın' diye telkinde bulunuyorum. Saçları dökülünce çok üzülüyorlar. 'Tekrar çıkacak, canınızı sıkmayın' diyorum ve sohbet ediyoruz. " dedi.
"Yıllarca burada olduÄŸum için elimden geleni yapıyorum"
Kayıkçı, hastaların sıkıntılarını da dinleyerek elinden geldiÄŸince onlara moral vermeye çalıştığına dikkati çekerek, ÅŸöyle devam etti:
"Åžu anda tek çalışıyorum. Zaten çalışacak eleman da bulamıyorum. Saat 16.00'dan sonra servise çıkıyorum. Bayağı yoruluyorum ama yapacak bir ÅŸey yok. İnsanlar 'Allah razı olsun. İyi ki burada böyle bir hizmet var' diyor. Bize de dua ediyorlar. Bu da beni mutlu ediyor."
Yurt dışından gelen hastalara da berberlik hizmeti verdiÄŸini belirten Kayıkçı, "Hastalara yetiÅŸmeye çalışıyorum. Yıllarca burada olduÄŸum için elimden geleni yapıyorum." diye konuÅŸtu.
"Yüzünü, gözünü temiz görmek daha iyi hissettiriyor"
Ordu'dan gelen ve KTÜ Farabi Hastanesinde ameliyat olan Mustafa Sinanöz ise hasta odasında aldığı berberlik hizmetinden oldukça memnun kaldığını vurguladı.
Mide ameliyatı nedeniyle 11 gündür hastanede yattığını dile getiren Sinanöz, "Böyle bir hizmeti almak çok güzel. Allah baÅŸhekimimizden, rektörümüzden, bu hizmeti saÄŸlayan herkesten razı olsun." ifadesini kullandı.
Sinanöz, hastayken yüzünü gözünü temiz görmenin insanları daha iyi hissettirdiÄŸine deÄŸinerek, "İnsanın morali yerine geliyor. Hastaneden ve sunulan imkanlardan çok memnunuz." dedi.
Kaynak: AA
17 Ocak 2023