KTÜ Simülasyon Merkezi, Doktor Adaylarına Acil Vaka Deneyimi de Kazandırıyor
Trabzon’daki "İyi Hekimlik Uygulamaları ve Simülasyon Merkezi" acil hasta vakaları üzerinden doktor adaylarının bilgi ve tecrübelerini geliÅŸtiriyor. Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) bünyesindeki merkezde, doktor adaylarına yönelik teorik eÄŸitimin yanı sıra uygulamalı vaka simülasyon eÄŸitimleri veriyor.
Tansiyon ve kalp ritmi alınan, aÄŸlama gibi tepkiler veren maketler üzerinde çalışan öÄŸrenciler, simülasyon teknolojisiyle hem tedavi yöntemlerini uygulamalı öÄŸreniyor hem de mesleki deneyim kazanıyor. Acil vakalara müdahale becerilerini simülasyonla geliÅŸtiren öÄŸrenciler, bu sayede mesleÄŸe daha donanımlı ve deneyimli ÅŸekilde adım atmış oluyor.
KTÜ Tıp Fakültesi Acil Tıp Ana Bilim Dalı ÖÄŸretim Üyesi Prof. Dr. Abdulkadir Gündüz, AA muhabirine, merkezin 2017'de kurulduÄŸunu söyledi. KurulduÄŸu günden itibaren merkezde saÄŸlıkçıların eÄŸitim aldığını aktaran Gündüz, Türkiye'nin yanı sıra Rusya, Avrupa ve Kafkaslar'dan gelen profesörler dahil her alandan saÄŸlıkçılara eÄŸitim verildiÄŸini kaydetti.
Gündüz, simülasyon merkezlerinin öÄŸrencilerin geleceÄŸe hazırlanması için önemli olduÄŸunu vurgulayarak, sözlerini ÅŸöyle sürdürdü:
"Simülasyona dayalı eÄŸitim modern tıp eÄŸitiminin artık bir parçası. Üniversitemiz de dünyada var olan en ileri tıp eÄŸitimi yöntemlerinden geri kalmamak için bu merkezi kurdu. Merkez 2017 yılından itibaren çalışıyor ve ÅŸimdiye kadar 15 binin üzerinde saÄŸlık personelini eÄŸittik. Bu eÄŸitimlerden de çok ciddi verim saÄŸlıyoruz. ÖÄŸrencilerimizin bu tür eÄŸitimleri almış olması onlara çok ciddi avantajlar saÄŸlıyor."
"GeleceÄŸin hekimleri çok zor olan vakaları burada deneyimleme fırsatı buluyor"
Merkezin Müdürü Doç. Dr. Ahmet KaÄŸan Özkaya da doktor adaylarının mesleki deneyim kazanmaları açısından bu tür eÄŸitimlerin önemli olduÄŸunu ifade etti. İyi Hekimlik Uygulamaları ve Simülasyon Merkezi'ndeki eÄŸitimlere dikkati çeken Özkaya, "GeleceÄŸin hekimleri bugün belki gerçek hayatta göremeyecekleri veya çok zor olan vakaları burada deneyimleme fırsatı buluyor." dedi.
Özkaya, simülasyonun Türkiye'de yakın zamanda tanınan önemli bir kavram olduÄŸunu belirterek, "ÖÄŸrenciler mezun olmadan önce burada birçok ÅŸey deneyimleme fırsatı bulup, güvenli bir alanda eÄŸitim alıyorlar. Mezun oldukları zaman da bunları uygulama fırsatını buluyorlar." diye konuÅŸtu.
ÖÄŸrencilere yönelik bu yıl "KTÜ Tıbbi Simülasyon Turnuvası"nı düzenlediklerini de anlatan Özkaya, "Bundan sonraki dönemde de simülasyon turnuvasını devam ettirmek, bu etkinliÄŸi ulusal düzeye çıkartıp ülkemizdeki tüm öÄŸrencilerle gerçekleÅŸtirmek istiyoruz." ifadesini kullandı.
"Bizim için ileriye hazırlık oluyor"
ÖÄŸrencilerden Deha Yaman ise eÄŸitimlerin eÄŸlenceli geçtiÄŸini, kendisi için güzel bir deneyim olduÄŸunu kaydetti. Maketlerin çok gerçekçi olduÄŸunu belirten Yaman, "İnÅŸallah bizim için güzel olacak. Åžu an eÄŸitimlerimizi alıyoruz. Bizim için ileriye hazırlık oluyor." dedi.
TuÄŸçe Kadı da mezun olmadan önce böyle bir ÅŸans elde ettiÄŸi için mutlu olduÄŸunu vurgulayarak, "Bu yılın sonunda mezun olacağım ve pratisyen hekim olacağım. O yüzden bu simülasyon eÄŸitimleri bize deneyim kazandırıyor." diye konuÅŸtu.
Teorik eÄŸitimle pratik eÄŸitimin farklı olduÄŸuna dikkati çeken Metehan Ayaz ise eÄŸitimin deneyim olarak kendilerine ileride çok katkı saÄŸlayacağını sözlerine ekledi.
19 Eylül 2025