Gemi Yangınında Ağır Yaralanan Mısırlı İşçi 40 Gün Sonra Yoğun Bakımdan Çıktı
Sinop'ta 20 Aralık 2022'de kuru yük gemisinde çıkan yangında ağır yaralanan ve ambulans helikopterle getirildiÄŸi KTÜ Farabi Hastanesi Yanık Merkezi yoÄŸun bakımında tedavi gören Walid Elzayat servise alındı.
Sinop'un 7 mil açıklarında 20 Aralık 2022'de Panama bandıralı "Beata Alfa" isimli 17 mürettebatı bulunan gemide çıkan yangından yaralı kurtarılan Elzayat, önce kentteki bir hastanede tedavi altına alındı.
Vücudunda ağır yanıklar bulunan Elzayat, daha sonra ambulans helikopterle Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Farabi Hastanesi Yanık Merkezi'ne sevk edildi. Entübe olan ve yüzde 60'ın üzerinde yanıkla tedavisine baÅŸlanılan Elzayat, yoÄŸun bakımda zorlu geçen 40 günün ardından servise çıkarıldı.Tedavisi serviste 10 gün daha sürecek Elzayat, yakınlarıyla da görüÅŸme imkânı buldu.
"Kardeşimle karşılaştıktan sonra psikolojik olarak da rahatladım"
YoÄŸun bakımdaki 40 günün ardından yeniden ayaÄŸa kalkan Walid Elzayat, AA muhabirine, yangında yaÅŸadıklarını anlattı.
"AkÅŸam 17.00 gibi iÅŸi bitirdik. Ertesi gün Karadeniz'de limana girecektik. Yukarı çıktığımızda bir duman gördük ve sonrasında kapıyı açtık, ateÅŸi gördük." diyen Elzayat, yangını söndürmeye çalıştıklarını ama baÅŸaramadıklarını, sonrasını hatırlamadığını ifade etti.
Elzayat, yoÄŸun bakımda 40 gün geçirdiÄŸini belirterek, "Her ÅŸey 10 üzerinden 10. Doktorundan hemÅŸiresine her ÅŸeyi dört dörtlük yaptılar. Temizlik olsun, bakım olsun, hiçbir eksiklikleri yok. Çok teÅŸekkür ediyorum." diye konuÅŸtu.
YoÄŸun bakımdan çıkınca kardeÅŸiyle bir araya geldiÄŸini aktaran Elzayat, "KardeÅŸimle karşılaÅŸmadan önce hep baÅŸka bir alemdeymiÅŸ, tek başımaymış gibi hissediyordum. KardeÅŸimle karşılaÅŸtıktan sonra psikolojik olarak da rahatladım. Aynı ÅŸekilde hemÅŸirelerle de artık etkileÅŸim halinde olunca kendimi daha iyi hissettim." dedi.
Elzayat, eÅŸi ve çocuÄŸuyla da telefonla görüÅŸtüÄŸünü belirterek, "EÅŸim ve çocuÄŸumla direkt iletiÅŸime geçtim. Yanımda kardeÅŸim de vardı. Psikolojik anlamda da içim rahatladı." ifadelerini kullandı.
"Gerçekten hayal üstü ilgi vardı"
KardeÅŸini 40 gün yoÄŸun bakım kapısında bekleyen Ahmed Muhammed Elzayat da olayı ilk duyduÄŸunda çok kötü hissettiÄŸini dile getirdi.
Yengesine ve ailesine durumu net bilgi almadan aktarmadığını ifade eden Elzayat, "Ne oluyor ne bitiyor, onu tam öÄŸrendikten sonra eÅŸine haber verdim. Sonrasında da Trabzon'a geldim." diye konuÅŸtu.
Elzayat, kardeÅŸini yoÄŸun bakım kapısında uzun süre beklediÄŸine iÅŸaret ederek, "Servise çıkarıldığında daha iyi olduÄŸunu bildiÄŸim için mutlu oldum. YoÄŸun bakımda gerçekten çok fazla ilgi, alaka gösterildi. Gerçekten hayal üstü ilgi vardı. Her iki durumda da içimiz rahattı." dedi.
"Åžu an durumu oldukça iyi, taburcu olabilecek hale geldi"
Prof. Dr. Murat LivaoÄŸlu da SaÄŸlık Bakanlığının organizasyonuyla hastanın 40 gün önce merkeze getirildiÄŸini söyledi.
Hastanın yaklaşık yüzde 60 civarında yanığının olduÄŸunu anlatan LivaoÄŸlu, ÅŸöyle devam etti:
"Yüzde 50-60'ın üzerinde bir de inhalasyon yanığı (solunum yolundaki yanık) vardı. İnhalasyon da çok tehlikeli ve ölüm oranı çok yüksek bir yanıktır. Bu geçen 40 günlük süre zarfında genel durumu toparlandı. Uzun süre pansuman edildi. Åžu an durumu oldukça iyi, taburcu olabilecek hale geldi."
LivaoÄŸlu, hastanın ilk geldiÄŸinde durumunun entübe olduÄŸunu da anımsatarak, "Uzun süre solunum cihazına baÄŸlı kaldı. Kendinde deÄŸildi. 15-20 gün önce entübasyondan çıkarıldı. Cihazdan ayrıldı. Åžu an oldukça iyi, gezebiliyor. EÄŸer yurt içinde yerleÅŸik biri olmuÅŸ olsaydı taburcu etmiÅŸtik. Yaklaşık 10 gün içinde iÅŸlemleri tamamlanır, hastamızı göndermiÅŸ oluruz." diye konuÅŸtu.
31 Ocak 2023