Farabi Mutfağından Günlük 3000 Porsiyon Yemek
Beslenme hizmetleri birimimiz, diyetisyenlerimiz, gıda mühendisimiz ve yemek hizmetleri ihalemizi yürütmekte olan yüklenici bünyesinde çalışan 66 personelimizle, yataklı tedavi gören hastalara, refakatçilere ve hastane personelimize hizmet vermektedir. SaÄŸlıklı beslenme kuralları çerçevesinde ve SaÄŸlık Bakanlığı’nın yayınladığı güncel yönetmeliklere uygun olarak diyetisyenlerimiz tarafından menüler hazırlanmaktadır. Kullanılacak olan malzemelerin temini ve gıda mühendisimizin onayından geçtikten sonra hastanemizin mutfağında depolama ve piÅŸirme aÅŸamalarına geçilmektedir. Yemeklerimiz, öÄŸle ve akÅŸam öÄŸünü saatine göre taze hazırlanıp sunulmaktadır.
Personelimize, personel yemekhanemizde çalışma saatleri içerisinde bir öÄŸün, hasta ve refakatçilere ise servislerinde, zamanında hazırlanmış kahvaltı, öÄŸle ve akÅŸam yemeÄŸi olacak ÅŸekilde üç öÄŸün; özel diyet alması gereken hastalarımız için ise, kiÅŸiye özel diyet listeleri ayarlanarak ana ve ara öÄŸünler ÅŸeklinde altı öÄŸün, klinik garsonlarımız tarafından sunulmaktadır. Servis sonunda bulaşıklar hasta odalarından toplanarak hijyen koÅŸullarına uygun ÅŸekilde temizlenmektedir. Bir sonraki öÄŸün için hazırlıklara devam edilmekte ve her gün beslenme hizmeti kesintisiz bir ÅŸekilde sürdürülmektedir. Sabah saat 06:00’da hastane mutfağımızda yemek hazırlıklarına baÅŸlanmakta ve öÄŸle yemeÄŸi saatine kadar hem diyet mutfağı hem normal rejim mutfağı tabiri yerindeyse arı gibi çalışarak öÄŸün saatine kadar tüm yemekleri hazır hale getirmektedir. YemeÄŸin sunuma uygun olup olmadığı diyetisyenler ve gıda mühendisi tarafından kontrol edildikten sonra numuneleri alınıp 72 saat buzdolabında saklanmaktadır. Bu kontroller, sabah kahvaltısı, öÄŸle, akÅŸam yemeÄŸi ve ara öÄŸünler için ayrı ayrı sunum öncesinde yapılmaktadır. Günlük 4 çeÅŸit personel yemeÄŸi, 8 çeÅŸit diyet yemeÄŸi üretilmektedir. Kahvaltı, öÄŸle yemeÄŸi ve akÅŸam yemeÄŸi olmak üzere günlük yaklaşık 3000 porsiyon yemek üretilmektedir.
SaÄŸlık hizmetlerinde beslenme hizmetlerinin kaliteli yürütülebilmesi büyük önem arz etmektedir. Hastalarımızın tedavi gördükleri süre boyunca saÄŸlıklı ve dengeli beslenmesi gerekmektedir. Bunun yanında hastane personeli ve refakatçilerin de beslenme hizmetinden memnuniyeti gözetilerek özverili bir ÅŸekilde çalışmalar yürütülmektedir. Hasta refakatçilerinin de beslenme hizmetlerine son dönemde kapsam içerisine alınması ÅŸehrimizde büyük memnuniyetle karşılanmıştır. Ramazan ayı ve Pandemi ÅŸartlarında dahi kaliteden ödün verilmeden kusursuz beslenme hizmeti verilmeye devam edilmiÅŸtir. Bu hizmetlerin üst düzeyde devamını saÄŸlayan tüm ekip arkadaÅŸlarımıza Hastane Yönetimi olarak teÅŸekkürlerimizi sunarız.
18 Haziran 2021