Deprem Bölgesinde Yaşadıklarımı Aklımdan Çıkaramıyorum
Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Farabi Hastanesi Acil Servisi'nden, üç asistanı ile depremin 5. günü gönüllü olarak KahramanmaraÅŸ'a giden Dr. ÖÄŸretim Üyesi Melih İmamoÄŸlu, Necip Fazıl Åžehir Hastanesindeki meslektaÅŸlarından görevi devraldı.
Enkazdan çıkarılan yaralıların tedavilerini yapan, moral ve motivasyon vermeye çalışan İmamoÄŸlu, 24 saatlik 3 nöbetinde 500'ün üzerinde hastaya müdahale etti.
Bölgede geçirdiÄŸi 6 günde depremzedeleri tedavi etmeye çalışan İmamoÄŸlu, tanık olduÄŸu mucizeleri ve diyalogları ise unutamıyor.
"Ciddi yaralanmaları olmadan sağlıklı şekilde karşımıza geldiler"
İmamoÄŸlu, AA muhabirine, KTÜ Farabi Hastanesinden 14 hekim ve hemÅŸirenin, Trabzon'dan deprem bölgesine giden saÄŸlıkçı kafilesine katıldığını söyledi.
KahramanmaraÅŸ Necip Fazıl Åžehir Hastanesi Acil Servisinde, asistanlarıyla Ankara ekibinden görevi devraldıklarını belirten İmamoÄŸlu, ÅŸu ifadeleri kullandı:
"Toplamda 3 tane 24 saatlik nöbet tuttuk. KarşılaÅŸtığımız 3 enkazdan çıkan hastamız oldu. 3'ü de çocuktu. Birisi 9, diÄŸeri 12 yaşında iki kardeÅŸ getirmiÅŸlerdi ama hiçbir ÅŸeyleri yoktu. Cumartesi günü gelmiÅŸti onlar. Fiziksel olarak hiçbir yaralanmaları yoktu. Klinik durumları çok kötü deÄŸildi. Görüntülemelerinde, laboratuvarlarında herhangi bir sorun yoktu. Aynı gün gece 23.30 gibi yine 9 yaşında kız çocuÄŸu getirildi. Yine onun da hiçbir ÅŸeyi yoktu. Çok ÅŸükür o kadar uzun süre enkaz altında kalmalarına raÄŸmen ciddi yaralanmaları olmadan saÄŸlıklı ÅŸekilde bizim karşımıza geldiler. Bu da bizi mutlu etti."
"Ciddi kafa travması olan hastalarımız oldu ama bu hastalar hastaneye başvurmamışlar"
Enkazdan ilk günlerde kendi imkanları ile çıkıp hastaneye baÅŸvurmayan hastalara da müdahale ettiklerini anlatan İmamoÄŸlu, ÅŸöyle devam etti:
"Bunların bir kısmında da ciddi yaralanmalar, büyük kemik kırıkları vardı. Kaburga kırıkları, ciddi kafa travması olan hastalarımız oldu ama bu hastalar hastaneye baÅŸvurmamışlar. 'Neden baÅŸvurmadınız?' diye sorduÄŸumuzda da hastanede acil servislerin yoÄŸun olduÄŸunu, daha kritik durumdaki hastaların geleceklerini tahmin ettikleri için gelmediklerini belirtmiÅŸlerdi. Bu hastaların büyük bir kısmında da acil müdahale edilmesi gereken problemleri vardı."
İmamoÄŸlu, deprem bölgesinde çok dramatik ÅŸeyler yaÅŸandığına iÅŸaret ederek, "Orada insanların, hastanede çalışan personelin de çok ciddi kayıpları olmuÅŸ. Kendi arkadaÅŸlarından hayatını kaybedenler olmuÅŸ, yakınlarını kaybedenler olmuÅŸ. Orada insanlar birbirleriyle ilk karşılaÅŸtığında 'Merhaba' demek yerine 'GeçmiÅŸ olsun' diye hitap ediyordu. Bu gerçekten üzücü bir durum ve beni etkiledi." dedi.
"İhtiyaç durumunda her zaman bölgeye gitmeye hazırım"
Çalıştıkları sırada da artçı sarsıntılara denk geldiklerini belirten İmamoÄŸlu, "Kalbi duran bir hasta gelmiÅŸti. Hekim arkadaÅŸlarımızla hemen etrafını sardık. Biz hastaya müdahale ederken deprem oldu. Herkes birbirine baktı ama kimse bırakıp çıkmadı. Müdahaleye devam ettik." diye konuÅŸtu.
İmamoÄŸlu, hala yaÅŸadıklarının etkisinde olduÄŸunu dile getirerek, "Buraya döndükten sonra da en ufak bir ÅŸeyde 'Acaba deprem mi oldu?' diye hemen etrafımıza, birbirimize bakıyoruz. ÇocuÄŸum kanepeyi salladığında bile bir tedirginlik yaÅŸadım. Orada artçı depremler yaÅŸamamıza raÄŸmen bu tedirginliÄŸi yaşıyorsak, gerçekten o büyük yıkıcı depremi yaÅŸayan kiÅŸiler çok ama çok farklı ÅŸeyler hissediyorlardır." dedi.
Melih İmamoÄŸlu, çok büyük bir afet yaÅŸandığına dikkati çekerek, ihtiyaç durumunda her zaman bölgeye gitmeye hazır olduÄŸunu sözlerine ekledi.
07 Mart 2023