COVID Sonrası Oksijene Bağımlı Kalan Hasta Pulmoner Rehabilitasyonla Sağlığına Kavuştu
Hastanemize baÅŸvuran 57 yaşındaki Hatice DİNÇ, geçirmiÅŸ olduÄŸu COVID-19 enfeksiyonundan sonra oksijen tüpüne bağımlı bir hayat sürdürmekte idi. COVID-19 enfeksiyonunu ağır geçirmiÅŸ olan hastamızın “pulmoner fibrozis” (akciÄŸerlerdeki hava keseciklerinin (alveoller) duvarlarının kalınlaşıp sertleÅŸmesi) dolayısıyla hastanemiz Kardiyopulmoner Rehabilitasyon Merkezimiz’de tedavisine baÅŸlandı.
Dr. ÖÄŸr. Üyesi Hanife Baykal ÅžAHİN yönetimindeki ekibimiz tarafından Kol Ergometre ve Bisiklet Ergometre tedavisi ile birlikte aerobik egzersiz programı uygulanan hastamız, oksijen bağımlılığından kurtuldu. Solunum egzersizleri ve ev egzersiz programı gibi ilave pek çok aÅŸamayı içeren tedaviler, her hastamıza özel planlanıp uygulanmaktadır. Hastanemize tekerlekli sandalye ile oksijen tüpü takviyesiyle gelen hastamız artık rahatlıkla tedavisine yardım almadan gidip gelebilmektedir. KTÜ Farabi Hastanesi bünyesine yakın zamanda kazandırılan Kardiyopulmoner Rehabilitasyon Merkezi hem bölge illerimizden gelen hastalarımıza hem de uluslararası pek çok hastamıza ÅŸifa dağıtmaya devam etmektedir.
30 Haziran 2021