Bu Yılki Grip Üç Mevsimdir Devam Ediyor
Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Farabi Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Gürdal Yılmaz, AA muhabirine, ilkbahar gelinceye kadar sonbahar ve kış aylarında en çok influenza vakalarıyla karşılaşıldığını söyledi.
Bahar aylarıyla nezle ile karşılaşılan durumların da arttığını dile getiren Yılmaz, astım ve KOAH vakalarında alevlenmelerin söz konusu olduÄŸunu ifade etti.
Yılmaz, influenzanın astım ve KOAH ataklarını da tetiklemesiyle solunum yolu enfeksiyonlarıyla daha çok karşılaşıldığına iÅŸaret ederek, sözlerini ÅŸöyle sürdürdü:
"Kovid sonrası grip vakalarımızda, yani bu seneki vakalarda klinik semptomlarda ateÅŸ, baÅŸ ve kas aÄŸrısı bir hafta, on gün sürüyor. BoÄŸaz aÄŸrısı ve öksürük ÅŸikayetleri 1, 2, 3 ay devam eden hastalarımız oluyor. Bunların sayısı oldukça yüksek. BaÅŸta semptom olarak azalıyor ÅŸikayetler, sonra tekrar yeni bir virüs enfeksiyonu gibi yeni bir enfeksiyon ile karşı karşıya kalıyoruz. Bu ÅŸekilde görmediÄŸimiz ÅŸu an için 3 mevsim, yazın da olursa 4 mevsim devam eden salgınla karşı karşıya kalacağız."
Kronik hastalığı olanların daha çok dikkat etmesi gerektiÄŸine dikkati çeken Yılmaz, ÅŸunları kaydetti:
"Kronik hastalığı olan hastalar, KOAH hastaları dediÄŸimiz, kalp hastalıkları olanlar, diyabet ve hipertansiyonu olan hastalar, bunlar grip ile mücadele için grip aşısı ile aşılanıyorlar. Artı grip oldukları zaman hafif de geçiriyorlar ama ağır geçirenler zaten bize hemen ulaşıyor. Gerekli müdahaleleri hemen yapıyoruz. Hafif geçirenler de belli bir süre sonra iÅŸte kalp hastalığının tetiklemesiyle veya KOAH'ının alevlenmesiyle ya da diyabetinin ÅŸeker regülasyonun bozulmasıyla bize baÅŸvuruyor. "
Yılmaz, bu nedenle gribin önemsenmesi gerektiÄŸini vurgulayarak, "Grip deyip geçmemek gerek. Hafif de olsa altta yatan, eÅŸlik eden hastalığı olan kiÅŸilerin bir saÄŸlık kuruluÅŸuna baÅŸvurması ve gerekli önlemeleri zamanında alması gerekiyor." dedi.
Zamanında tedavinin ev içi bulaÅŸları da etkileyeceÄŸine iÅŸaret eden Gürdal Yılmaz, sözlerini ÅŸöyle tamamladı:
"Toplu yaÅŸanan yerlerde özellikle hasta olan bireylerin maske kullanması, diÄŸer kiÅŸilerin de kendine bulaÅŸabilecek yerlerde daha dikkatli olması, kiÅŸiler arası temasın 1 ila 1,5 metre mesafe ile oluÅŸturulması, hijyene, el temizliÄŸine dikkat etmesi gerekiyor. Hastalarımız gribal semptomları varsa mutlaka bir saÄŸlık kurumuna baÅŸvursunlar. Durum ağırlaÅŸtıktan sonra tedavi etmek daha zor oluyor."
18 Nisan 2024