19 Yıl Sonra Tekrarlayan Kanserini, KTÜ Farabi Hastanesi’nde Gerçekleştirilen Ameliyatla Yendi
2004 yılında çenesindeki ameloblastom (kemik tümörü) nedeniyle ameliyat geçiren 54 yaşındaki Seringül KARAKAYA, 19 yıl süren periyodik takiplerinde, saÄŸlıklı bir ÅŸekilde hayatına devam etti. 2023'ün Mart ayında, yüzünün saÄŸ yarısında ÅŸiÅŸlik fark etti ve KTÜ Farabi Hastanesi KBB KliniÄŸi’ne baÅŸvurdu. Yapılan tetkikler sonucunda, tümörün bu kez yüzündeki elmacık kemiÄŸini etkilediÄŸi belirlendi. Tetkik ve görüntülemeleri tamamlandıktan sonra hastanın durumu, Doç. Dr. Bengü ÇOBANOÄžLU tarafından deÄŸerlendirdi. Tümörün vücudunun baÅŸka yerine sıçramadığı tespit edilen hasta, ameliyata alındı ve hastanın elmacık kemiÄŸiyle birlikte tümör de çıkarıldı. Yara iyileÅŸmesi tamamlandıktan sonra hasta saÄŸlığına kavuÅŸtu.
Operasyonu geçekleÅŸtiren ekibi yöneten Doç. Dr. Bengü ÇOBANOÄžLU, Seringül KARAKAYA'nın tedavi süreci hakkında ÅŸunları söyledi:
"Hastanın yüzündeki elmacık kemiÄŸini etkileyen tümörü tespit ettik ve hızlı hareket ederek ameliyatla birlikte tümörü çıkardık. Operasyon sonrası yara iyileÅŸmesi baÅŸarılı bir ÅŸekilde tamamlandı. Seringül Hanım’ın tedavisi sürecinde yanında olmaktan mutluluk duydum. SaÄŸlığına kavuÅŸmasını görmek benim için büyük bir memnuniyet kaynağı oldu.” dedi.
BaÅŸ-boyun tümörleri konusunda halkı uyaran Doç. Dr. Bengü ÇOBANOÄžLU sözlerini "BaÅŸ-boyun bölgesinde meydana gelen tümörler ciddi saÄŸlık sorunlarına yol açabilir. Bu nedenle, uzun süre iyileÅŸmeyen yaralar, boyundaki ÅŸiÅŸlikler, ses kısıklığı ve ağız içi yara gibi belirtileri bulunan kiÅŸilerin vakit kaybetmeden KBB uzmanlarına baÅŸvurması önemlidir. Erken teÅŸhis, tedavi sürecinin baÅŸarı ÅŸansını artırıyor. Ayrıca düzenli kontroller ve saÄŸlıklı yaÅŸam alışkanlıkları da baÅŸ-boyun tümörlerinin önlenmesinde büyük önem arz eder. Kendi saÄŸlığınızı ihmal etmeyin ve herhangi bir ÅŸüphe durumunda uzmanlardan destek almak için çekinmeyin. SaÄŸlıklı bir yaÅŸam için düzenli kontrollerinizi yaptırmanızı ve belirtilerinizi önemseyerek hareket etmenizi tavsiye ediyorum." ÅŸeklinde tamamladı.
Hasta Seringül KARAKAYA, tedavi süreciyle ilgili memnuniyetini "KTÜ Farabi Hastanesi KBB KliniÄŸi'nde aldığım tedaviden son derece memnun kaldım. Doç. Dr. Bengü ÇOBANOÄžLU ve ekibi, benimle ilgilenerek her adımda yanımda oldu. Operasyon öncesi ve sonrasında saÄŸladıkları bilgilendirme ve yakın iletiÅŸim süreci, beni oldukça rahatlattı. HemÅŸireler ve diÄŸer saÄŸlık personeli, güler yüzleriyle ihtiyaçlarımı karşıladı ve her zaman destek verdi. Tedavi sürecimde, moralimi yüksek tutmamı saÄŸladılar. KTÜ Farabi Hastanesi KBB KliniÄŸi'nde aldığım tedavi sonucunda saÄŸlığıma kavuÅŸtum ve bundan dolayı çok mutluyum. Tüm saÄŸlık ekibine minnettarım ve baÅŸarılarının devamını diliyorum.” ÅŸeklinde ifade etti.
01 Haziran 2023