Mobbingle Mücadelede Farkındalık
KiÅŸisel GeliÅŸim İçin Önemli Bir Adım Daha Atıldı
KTÜ mevcut çalışma ortamındaki çeÅŸitliliÄŸin artırılmasına yönelik önemli bir eÄŸitim baÅŸarıyla tamamlandı. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öÄŸretim üyesi Dr. ÖÄŸr. Üyesi Yusuf Erdem TUNÇ tarafından "İş Yerinde Psikolojik Güvenlik ve Mobbingle Mücadele" konulu eÄŸitim Fen Fakültesi Nazım TerzioÄŸlu Amfisi'nde yoÄŸun bir katılım ile gerçekleÅŸtirildi.
Mobbing Vakalarının Tanınması ve Önlenmesi
EÄŸitimde, Dr. ÖÄŸr. Üyesi Yusuf Erdem TUNÇ, "Mobbing, sistematik bir ÅŸekilde uygulanan psikolojik baskı ve stresin devamıdır." diyerek psikolojik güvenliÄŸin iÅŸ yerlerindeki verimlilik ve çalışan memnuniyeti açısından önemine dikkat çekerek, mobbingin tanımı, belirtileri ve mücadele yöntemleri hakkında katılımcılara bilgi verdi. Mobbingin erken fark edilmesi, iletiÅŸim kanallarının açık tutulması ve etkin ÅŸikâyet mekanizmalarının önemi vurgulandı. Katılımcılar, eÄŸitimin iÅŸ hayatında karşılaşılabilecek durumlar açısından oldukça faydalı olduÄŸunu belirtti. Mobbing belirtilerinin erken fark edilmesinin önemine deÄŸinerek, "Çalışma arkadaÅŸlarında ki ani deÄŸiÅŸimler, sosyal izolasyon, sürekli eleÅŸtiri ve göz ardı edilmeme gibi durumlar mobbing hataları olabilir" dedi. Dr. ÖÄŸr. Üyesi TUNÇ, bu tür durumlarla karşılaşıldığında sessiz kalınmaması, konunun mutlaka yetkili mercilere iletilmesi gerektiÄŸini söyledi.
Dr. ÖÄŸr. Üyesi Yusuf Erdem TUNÇ, mobbing ile mücadelede uygulanabilecek pratik çözüm önerilerini katılımcılarla paylaÅŸtı. Bu süreçte etkili iletiÅŸimin ve kurumsal mekanizmaların önemine dikkat çekerek, “İletiÅŸim kanallarının açık olması, ÅŸikâyet mekanizmalarının etkin bir ÅŸekilde iÅŸlemesi ve kurum içi bilgilendirmelerin güncel tutulması, mobbing ile mücadelede atılması gereken en önemli adımlardır” ifadelerini kullandı.
Geri Bildirim DeÄŸerlemesi
KiÅŸisel geliÅŸim ve saÄŸlıklı çalışma ortamının korunması amacıyla düzenlenen eÄŸitim programlarının, katılımcılardan alınan olumlu geri bildirimler sayesinde faydalı olduÄŸu açıkça görülmüÅŸtür. EÄŸitim sürecinde ve sonrasında personelden gelen görüÅŸ, öneri ve memnuniyet ifadeleri, bu tür faaliyetlerin ne kadar gerekli ve etkili olduÄŸunu ortaya koymuÅŸtur. Bu doÄŸrultuda, sahadan gelen geri bildirimlere önem verilerek, Memur Akademisi tarafından gelecek yıl da benzer eÄŸitimlerin planlanması ve sürdürülmesi yönünde çalışmalar yapılması kararlaÅŸtırılmıştır. Tüm bu çalışmalar, her zaman olduÄŸu gibi deÄŸerli personelimizin geliÅŸimi ve memnuniyeti için yürütülmeye devam edecektir.
TeÅŸekkür Belgesi Takdimi
Katkı ve paylaşımlarından dolayı İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öÄŸretim üyesi Dr. ÖÄŸr. Üyesi Yusuf Erdem TUNÇ’a, Planlama EÄŸitim ve Performans Åžube Müdürü ÖÄŸr. Gör. Mustafa TONYALI tarafından teÅŸekkür belgesi takdim edildi.
EÄŸitim sunumuna eriÅŸebilmek için tıklayınız.
Sosyal medya hesaplarımızı takip etmeyi unutmayın.
İnstagram: ktumemurakademisi X: ktumemurakademi Linkedln: KTÜ Memur Akademisi
04 Åžubat 2026